הניצחון, המו"מ, והקמת הממשלה: השר דרעי בריאיון מסכם

אסתי פלד No Comments on הניצחון, המו"מ, והקמת הממשלה: השר דרעי בריאיון מסכם

שר הפנים והבריאות אריה דרעי לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "במהלך המו"מ לא דיברנו ולא הדלפנו כלום, גם כעת אני לא הולך לקחת קרדיטים על דברים, המטרה היא להעביר את מה שהתחייבנו יחד" | האזינו לריאיון המלא

צילום: פלאש 90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר הניצחון בבחירות, שאחריו הגיעו שבועות של מו"מ מתיש, הוקמה סוף סוף ממשלה. לאחר שנכנס למשרדיו, שר הפנים והבריאות, אריה דרעי, בריאיון לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית".

השר דרעי פתח בדברי הודיה להקב"ה: "צריך להודות לה' על כל הניסים שהיו עד כה. הם רצו לפגוע בכל מה שקשור לה' ולתורתו, זה פשוט נס שהיו בחירות וניצחנו אותם".

"במהלך המו"מ לא דיברנו ולא הדלפנו כלום, גם כעת אני לא הולך לקחת קרדיטים על דברים, המטרה היא להעביר את מה שהתחייבנו יחד" המשיך דרעי. "מלכיאלי ביטל את רפורמת הכשרות כי היא הייתה אמורה להיכנס כבר היום. גם שוחחתי עם סמוטריץ' על ביטול המס, אני שמח שעשינו את מה שהתחייבנו בבחירות. אני יעקוב שגם מחירי הארנונה והמים יוקפאו כמו שאמרנו".

על כניסתו למשרד הבריאות אמר: "אני מכיר מקרוב את המצוקה הגדולה של מערכת הבריאות, בפרט מה שקורה בפריפריה. הציעו לי את התחבורה כפיצוי לזה שוויתרתי על האוצר אבל החלטתי לקחת את הבריאות, ודאגתי לתקציבים נוספים למשרד".

"אתם שומעים מה בכירי מערכת הבריאות אומרים על התקציבים הגדולים שהבאנו – שמדובר במהפכה גדולה שלא הייתה מעולם בעולם הבריאות" הוסיף השר. "משה בר סימן טוב עזב תפקיד מאוד בכיר במגזר הציבורי כי הוא הבין שיש כאן הזדמנות היסטורית לשנות דברים במערכת הבריאות, והוא בא להיות מנכ"ל שוב".

על קבלת משרד הדתות אמר: "משרד הדתות לא נחשב למשרד גדול, ממוצאי הבחירות כמה מפלגות אמרו שהם ירצו שליטה בו. אבל אנחנו יש לנו את צוואת מרן, זה היה בנפשו הדבר הזה. שילמנו מחיר, ולקחנו דווקא את הדתות, יכולנו לקבל 2 תיקים במקום".

על קיום ההסכמים הקואליציוניים אמר: "המימוש של ההסכם לא פשוט. אי אפשר לעשות הכל במכה אחת. נצטרך לראות מה יהיה מיידי, ומה ייפרס לכמה שנים. נשאף לקיים את כל ההסכם. עשינו הסכמים לארבע שנים, הנושאים המרכזיים כמו חוק הגיוס הגיור והכותל יטופלו בהקדם בלי כותרות יותר מידיי. העיקרון בחוק הגיוס יהיה שכל בן תורה שרוצה ללמוד תורה יוכל לעשות זאת. ללא מכסות וללא מפריעים. יש לנו אינטרס שמה שנעשה יחזיק מעמד לשנים רבות".

בסיום הריאיון התייחס השר בהרחבה להסתה נגד הציבור החרדי שגוברת בימים האחרונים, האזינו לריאיון המלא:

 

 

 



0 תגובות